+381 63 430037
kontakt@prvereci.rs

logo

  • Početna
  • O nama
  • Šta i Kako radimo
    • Usluge
      • Dijagnostika i tretman
      • Savetodavni rad
    • Reedukacija psihomotorike
    • Program rane stimulacije
    • Logopedski instrumenti
  • Govorno jezički poremećaji
    • Disfazija - zakasneli govorno-jezički razvoj
    • Poremećaj čitanja, pisanja i računanja
    • Poremećaj komunikacije kod dece iz autističnog spektra
    • Poremećaj govora i jezika usled oštećenja CNS-a (Afazije)
    • Artikulaconi poremećaji - Dislalije
    • Poremećaj fluentnosti govora - Mucanje
    • Gnosogena patologija
  • Norme urednog razvoja
    • 0-12 meseci
    • 1-2 godina
    • 3 godine
    • 4 godine
    • 5 godina
    • 6 godina
  • Blog
    • Sve kategorije
    • Didaktički materijali
    • Reč stručnjaka
    • Saveti logopeda
  • Galerija
    • Nudimo najsavremenije instrumente
    • Naš logopedsko-edukativni centar
  • Cenovnik
  • Kontakt
  • Početna
  • Sve kategorije
  • Jezičke igre za razvoj rečnika kod predškolaca

Jezičke igre za razvoj rečnika kod predškolaca

08.12.2018  |  Komentari: 0 | Mesto: Centar za edukaciju Prve reči | Autor: Marija Ranisav - diplomirani defektolog logoped

Na koji način možete pospešiti razvoj rečnika kod predškolaca. Nabrojaćemo 5 jezičkih igara koje vam mogu pomoći u tome.

1. Na slovo na slovo...Generacije današnjih mama i tata je igralo ovu igru. Nažalost, sve je manje prisutna igra a deci bi i dalje mogla biti zanimljiva. Dete treba da pogodi zadati pojam koji počinje određenim slovom. Pretragu zadatog pojma možete ograničiti na prostoriju u kojoj se nalazite, pa da detet traži ono što je očigledno i može videti npr. na slovo S – stolica.
Za one malo ambicioznije mogu biti i apstraktni pojmovi uključeni u igru ili nešto što nije moguće videti u datom trenutku npr. Na slovo D – dinosaurus.


Benefit ove igre je višestruki, pored bogaćenja rečnika, dete razvija svest o položaju glasova u reči, poboljšava svoju auditivnu pažnju i pamćenje, razvija mišljenje. Takođe uči se strpljenju i socijalnim pravilima čekajući na svoj red ako ima više učesnika u igri.

2.  Na listu papira napišite određene kategorije reči kao sto su igračke, vozila, voće, povrće, obuća, cveće, šumske životinje...Na drugom papiru možete ispisati brojeve od 1 do 10 ili pak koristiti kocku. Dete treba da izabere kategoriju sa papira i da bacanjem kockice dobije određeni broj. Tako da npr. dobije kombinaciju broja 4 i kategoriju voće : banana, kajsija, limun i jabuka...

 

 

3.  Napišite razne slogove na papiriće i ubacite ih u teglu ili neku kutiju. Deca bi trebalo da izvuku iz kutije papirić, pročitaju slog i navedu što više reči koje počinju na zadati slog.

Primer : slog MA – mama, mašna, Marko, mašina, magarac...
Druga verzija ove igre je da deca smisle reči koje se na zadati slog završavaju. npr. slog SKA- daska, maska, koska...

 

 

4.  Zadatak je da određeni pojam objasnimo, ne imenujući ga, koristeći što više opisa a dete treba da pogodi o čemu je reč. Potom dete opisuje zamišljeni predmet a vi pogađate o čemu je reč. Postavljanjem potpitanja takođe sugerišete detetu na koji način bi mogao da opisuje i pomažete mu da uz više opisa obrazloži svoju misao i obogati jezički iskaz.

 

 

5.  Pogodi šta je suprotno. Kažite neku reč koja je karakteristična po nekom opisu npr. STARAC ( za koga se podrazumeva da je star) a suprotna reč bi bila MLADIĆ. Ili šta bi bilo drugačije, suprotno od LIMUN ? Deca često odgovaraju torta ili čokolada zato sto je ona slatka. Praveći ove asocijacije i objašnjavajući vam zašto je nešto suprotno i na koji način su došli do tačne reči bogate rečnik, rečenične konstrukcije i razvijaju svoje kognitivne sposobnosti.

 

Uvek je pravo vreme da se zabavite i kroz igru priuštite detetu nova znanja.

 

Tekst priredila

Marija Ranisav

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima.

Povezani blog postovi

Na slovo, na slovo...
17.07.2018

Na slovo, na slovo...

Na slovo, na slovo... Igre rečima su odličan način da deci približe razumevanje strukture reči i pripreme ih za veštinu čitanjai pisanja. Pogađanj…
Imitacija - sposobnost ranog učenja
01.07.2019

Imitacija - sposobnost ranog učenja

Od najranijeg uzrasta imitacija je put kojim dete uči od drugih stoga je neizostavan oblik socio-emocionalnog i kognitivnog razvoja deteta. U ovom tekstu …
 Vežbe za razvoj veštine čitanja i pisanja - saveti logopeda
27.06.2018

Vežbe za razvoj veštine čitanja i pisanja - saveti logopeda

Koje su to vežbice koje rade logopedi sa decom a koje roditelji mogu primeniti kod kuće? Navešćemo neke primere vežbi koje pomažu deci da se upuste u …
Od reči do rečenice
18.11.2018

Od reči do rečenice

Kada deca počinju da kombinuju reči u rečenice i kako teče razvoj sintaksičkih sposobnosti kod dece u ranom razvojnom periodu?
Rastimo uz knjige
21.11.2018

Rastimo uz knjige

Na koji način čitanje knjiga doprinosi razvoju deteta?  Koji je pozitivan uticaj knjiga i čitanja u detinjstvu?

Blog

  • Sve kategorije
  • Didaktički materijali
  • Reč stručnjaka
  • Saveti logopeda
Pronađite nas na mapi 

logo

Mi smo privatni logopedsko-edukativni centar sa sedištem u Batajnici. Osnivač logopedskog centra je diplomirani defektolog-logoped Marija Ranisav.

SAZNAJ VISE
KORISNI LINKOVI
  • ŠTA I KAKO RADIMO
  • GOVORNO JEZIČKI POREMEĆAJI
  • NORME UREDNOG RAZVOJA
  • CENOVNIK
  • DEMETRA
  • CENTAR ZA DEČIJU PSIHOLOGIJU
INFORMACIJE
  • O NAMA
  • GALERIJA
  • BLOG
  • KONTAKT
KONTAKTIRAJTE NAS
Milice Rakić 52, Batajnica - Zemun, Beograd
+381 63 430037
kontakt@prvereci.rs

© 2018 PRVE REČI. All Rights Reserved. 

Power by: *nbgteam.com

viberViber
phonePozovite nas