+381 63 430037
kontakt@prvereci.rs

logo

  • Početna
  • O nama
  • Šta i Kako radimo
    • Usluge
      • Dijagnostika i tretman
      • Savetodavni rad
    • Reedukacija psihomotorike
    • Program rane stimulacije
    • Logopedski instrumenti
  • Govorno jezički poremećaji
    • Disfazija - zakasneli govorno-jezički razvoj
    • Poremećaj čitanja, pisanja i računanja
    • Poremećaj komunikacije kod dece iz autističnog spektra
    • Poremećaj govora i jezika usled oštećenja CNS-a (Afazije)
    • Artikulaconi poremećaji - Dislalije
    • Poremećaj fluentnosti govora - Mucanje
    • Gnosogena patologija
  • Norme urednog razvoja
    • 0-12 meseci
    • 1-2 godina
    • 3 godine
    • 4 godine
    • 5 godina
    • 6 godina
  • Blog
    • Sve kategorije
    • Didaktički materijali
    • Reč stručnjaka
    • Saveti logopeda
  • Galerija
    • Nudimo najsavremenije instrumente
    • Naš logopedsko-edukativni centar
  • Cenovnik
  • Kontakt
  • Početna
  • Saveti logopeda
  • Razvoj govora kod dece predškolskog uzrasta

Razvoj govora kod dece predškolskog uzrasta

17.03.2022  |  Komentari: 0

Govor kod dece od 5. do 6. godine je složeniji nego u ranom predškolskom periodu i u potpunosti je gramatičan. Deca u ovom periodu pravilno koriste sve elemente govora. 

Ovo je period intenzivnog razvoja rečnika, deca sve više razumeju, koriste sve više reči.


• Mogu da definišu jednostavne reči.
• Kada pitate dete “Šta je to?” daje opis, funkciju predmeta.
• Rečenice su duže, prosto proširene ili složene. Koriste više tipova rečenica: upitne, obaveštajne, uzvične.
• Dete u ovom razdoblju je vremenski orijentisano. Razlikuje dan, noć, jutro, veče. Izražava vremenske odnose, šta je pre a šta posle, može da ispriča šta je bilo jutros, pre neki dan i šta će raditi večeras.
• Broji do 10, ima razvijenu količinu za nekoliko predmeta.
• Može da ponovi duže rečenice, nekoliko besmislenih slogova.
• U rečniku ima oko 2000 reči.
• Pravilno izgovara sve glasove maternjeg jezika.

 

Logoped iz logopedskog centra “Prve reči”, uvek na raspolaganju, kontaktirajte nas +381 63 430037.

 

U periodu pre škole govor kod dece je u potpunosti razumljiv, dobro artikulisan i gramatički korektan.


• Deca razumeju govor odraslih.
• Pamte i prepričavaju duže priče. Mogu da ispričaju šta se desilo u toku dana, ističući bitne detalje.
• Mogu da definišu i složenije apstraktne pojmove, definišući ih.
• Koriste sve vrste reči sa najvećom frekvencijom imenica, glagola i prideva.
• Vremenski su u potpunosti orijentisani. Razlikuju godišnja doba, dane u nedelji. Znaju koji je dan pre subote, koji će dan biti za dva dana...
• Prostorno su orijentisani. Upotrebljavaju priloge i predloge: u,na,ispod, pored, iza, iznad, pre, posle, sutra.
• Razlikuju kategorije kao što su: životinje, voće, povrće, zanimanje, delovi tela, vozila...Umeju da nabroje po nekoliko pojmova iz svake kategorije.

 

Deca u ovom periodu pokazuju interesovanje za slova. Prepoznaju skoro sva slova i poneka znaju da napišu.


• Pišu svoje ime.
• Prepoznaju koliko rečenica ima reči.
• Prepoznaju prvi glas u reči.
• Dete bi trebalo da zna da se reč PAS sastoji od tri glasa, reč KUĆA od četiri glasa.
• Deli reč na slogove.
• Zna da kaže reč koja se rimuje ( zvuči slično), kao zadata reč.
• Prepoznaje poslednji glas u reči.
• Može da nabroji koji su glasovi u reči.

 


Vežbe za razvoj govora kod predškolaca

 


Kako bi dete spremno započelo školovanje i bilo zrelo za usvajanje čitanja i pisanja, potrebno je da budu razvijene fonološke sposobnosti. Već na uzrastu od pete godine možete pitati dete, da vam izdvoji prvi glas u reči.

 

 

• Najlakše je početi od glasova koje ćete produženo izgovarati stavljajući tako akcenat na njih. Npr. SSSSSSat, ŠŠŠŠah, ZZZZZZid, AAAAAna…

• Kod dece koja pohađaju pripremni predškolski program, obično se radi I na prepoznavanju “grafema” tj. slova i njihovo povezivanje sa glasom. Kada dete nauči nekoliko slova, možemo to iskoristiti i tražiti detetu, da prepozna i zaokruži zadato slovo u ispisanim rečima ili da npr. oboji reči koje počinju to slovo.
• Takođe je możete vežbati sa decom tako što ćete tražiti da prepozna da li se glas M nalazi na početku, u sredini ili na kraju reči.

Tako dete postaje svesno strukture reči, položaja glasova u njoj.

• Jedna od neizostavnih vežbi je slovo na slovo. Nabrajajte sve što se nalazi u prostoriji na zadoto slovo. Malo im možete i otežati zadatak, pa tražiti da u okviru određene kategorije pronađu reči na zadato slovo. Npr. nabroj sve životinje koje počinju na slovo S.
• Kada ovo savladaju možete igrati igru kaladont. Zadate početnu reč, a dete treba da każe sledeću reč koja počinje završnim slogom prve reči MAČE- ČETKA- TKANJE- NjEGOV…Dete koje savlada ovu igru je na dobrom putu da bude uspešan školarac.
• Uočavanje rime je dobar pokazatelj razvijenih fonoloških sposobnosti. Deca koja mogu da prepoznaju rimu i povežu reči koje slično zvuče, lakše će učiti pesmice i razumeti njihov smisao. Ponudite detetu kraći stih u kome ćete izostaviti poslednju reč. Eno mali mravi, šetaju po ………..


Nabrojali smo glavne veštine, koje dete treba da poseduje pre škole i važbe koje možete raditi sa decom kako bi ih pripremili za školu. Pravilan razvoj govora predstavlja preduslov za početak usvajanja čitanja, pisanja kao i usvajanja školskih veština. Ako primećujete da vaš predškolac nema gore navedene veštine, potražite pomoć logopeda, koji će napraviti individualan plan stimulacije i pomoći detetu da uspešno savlada poteškoće i spremno krene u školu.


Logoped iz logopedskog centra “Prve reči”, stoji Vam uvek na raspolaganju, pozovite nas na +381 63 430037.

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima.

Povezani blog postovi

Jezičke igre za razvoj rečnika kod predškolaca
08.12.2018

Jezičke igre za razvoj rečnika kod predškolaca

Na koji način možete pospešiti razvoj rečnika kod predškolaca. Nabrojaćemo 5 jezičkih igara koje vam mogu pomoći u tome.
 Saveti za stimulaciju govora kod dece i bogaćenje rečnika u predškolskom uzrastu
29.07.2022

Saveti za stimulaciju govora kod dece i bogaćenje rečnika u predškolskom uzrastu

Dečiji vokabular možemo bogatiti koristeći svakodnevne situacije. Dok smo kod kuće, u parkiću, u kolima, dok se igramo sa njima, ručamo, šetamo, ili u bil…
Povezanost fine motorike i razvoja govora
21.05.2018

Povezanost fine motorike i razvoja govora

Kako se razvijaju gruba i fina motorika i zašto je njihov razvoj povezan sa razvojem govora  možete pročitati u našem sledećem tekstu.
Vežbe oralne praksije - Logomotorika
12.06.2018

Vežbe oralne praksije - Logomotorika

Oralna praksija predstavja voljno kretanje mišića govornog aparata odnosno usana, jezika, vilice, nepca i obraza. Da bi deca pravilno izgovarala glaso…
 Vežbe za razvoj veštine čitanja i pisanja - saveti logopeda
27.06.2018

Vežbe za razvoj veštine čitanja i pisanja - saveti logopeda

Koje su to vežbice koje rade logopedi sa decom a koje roditelji mogu primeniti kod kuće? Navešćemo neke primere vežbi koje pomažu deci da se upuste u …

Blog

  • Sve kategorije
  • Didaktički materijali
  • Reč stručnjaka
  • Saveti logopeda
Pronađite nas na mapi 

logo

Mi smo privatni logopedsko-edukativni centar sa sedištem u Batajnici. Osnivač logopedskog centra je diplomirani defektolog-logoped Marija Ranisav.

SAZNAJ VISE
KORISNI LINKOVI
  • ŠTA I KAKO RADIMO
  • GOVORNO JEZIČKI POREMEĆAJI
  • NORME UREDNOG RAZVOJA
  • CENOVNIK
  • DEMETRA
  • CENTAR ZA DEČIJU PSIHOLOGIJU
INFORMACIJE
  • O NAMA
  • GALERIJA
  • BLOG
  • KONTAKT
KONTAKTIRAJTE NAS
Milice Rakić 52, Batajnica - Zemun, Beograd
+381 63 430037
kontakt@prvereci.rs

© 2018 PRVE REČI. All Rights Reserved. 

Power by: *nbgteam.com

viberViber
phonePozovite nas