Testiranje za polazak u školu
Testiranje služi za procenu stepena spremnosti deteta za školu, kao i upoznavanje deteta kako bi se utvrdio najbolji način za rad svakog od njih i postizanje najboljih rezultata.
Rezultatiti nam pokazuju nivo psihofizičke razvijenosti svakog testiranog deteta, tako da se na osnovu istih mogu formirati ujednačene grupe u svim razredima.
Testiranje u samoj školi obavljaju pedagog I psiholog
-
Dok se uzimaju opšti podaci od roditelja dete dobija papir na kome treba po slobodnoj volji da nešto nacrta.
-
Imenovanje predmeta sa slike.
-
Objašnjavanje namene pokazanih predmeta.
-
Povezivanje tačkica koje obrazuju neki predmet.
-
Priča u slici na osnovu koje dete treba da osmisli i ispriča priču.
-
Prepoznavanje oblika, veličine ,boje ...
-
Ovde se posmatra klasifikacija predmeta po nekom kriterijumu : uzmi sve što je žuto, poredjaj ove krugove po veličini…
-
Prostorna i vremenska orijentacija. Deca bi trebala u ovom period da znaju šta je ispred njih, šta iza , ispod… Takodje da iste odnose prepoznaju na papiru tj, slici.
Pre zakazanog testiranja u samoj školi deca će obaviti pregled kod fizijatra, stomatologa, logopeda, otorinolaringologa I doktora opšte prakse.
Testiranje kod logopeda
Sta bi dete trebalo da zna pred polazak u školu?
Grafomotorika :
Dete bi trebalo do ovog perioda da pravilno drži olovku.
Pri proceni crteža se gleda da li ima dovoljno detalja. Takodje I samo povlačenje linija, da li može da isprati linije u svim pravcima, da li može da precrta zadate figure…
Govorno-jezički razvoj :
Procena govorno-jezičkih sposobnosti se vrsi pomoću nekoliko testova I samim razgovorom sa detetom.
Obavezno se radi ARTIKULACIONI test kojim procenjujemo način na koji dete izgovara glasove srpskog jezika.
-
Deca bi trebalo da znaju koje je prvo slovo u reči a koje je poslednje.
-
Podeli date reči na slogove MAMA / ma-ma, PETAR / Pe-tar…
-
Koji su glasovi u reči STO ,PUŽ ,KUCA … (analiza glasova)
-
Koje glasove čujes kada kažem M-A-M-A , P-A-S…(sinteza glasova)
-
Napiši slova koja znaš…Neka deca pišu kao u ogledalu ili pak imaju pogrešan smer pisanja odredjenih slova odozdo na gore….Te i slične greške bi trebalo da savladaju u prvom razredu.
-
Antonimi - Šta je suprotno od HLADNO , DAN , LEPO…?
-
Test slika - na osnovu kojih dete treba da ispriča priču I da poredja date slike po tačnom rasporedu. Prati se način sastavljanja rečenice , da li su proste, proširene, da li su gramatički ispravne, sa koliko detalja je dete obogatilo priču…
Na osnovu dobijenih podataka dobicete savet da li je Vašem detetu potrebna dodatna priprema za školu I da li treba da bude uključeno u logopedski tretman.
Diplomirani defektolog - logoped
Marija Ranisav