+381 63 430037
kontakt@prvereci.rs

logo

  • Početna
  • O nama
  • Šta i Kako radimo
    • Usluge
      • Dijagnostika i tretman
      • Savetodavni rad
    • Reedukacija psihomotorike
    • Program rane stimulacije
    • Logopedski instrumenti
  • Govorno jezički poremećaji
    • Disfazija - zakasneli govorno-jezički razvoj
    • Poremećaj čitanja, pisanja i računanja
    • Poremećaj komunikacije kod dece iz autističnog spektra
    • Poremećaj govora i jezika usled oštećenja CNS-a (Afazije)
    • Artikulaconi poremećaji - Dislalije
    • Poremećaj fluentnosti govora - Mucanje
    • Gnosogena patologija
  • Norme urednog razvoja
    • 0-12 meseci
    • 1-2 godina
    • 3 godine
    • 4 godine
    • 5 godina
    • 6 godina
  • Blog
    • Sve kategorije
    • Didaktički materijali
    • Reč stručnjaka
    • Saveti logopeda
  • Galerija
    • Nudimo najsavremenije instrumente
    • Naš logopedsko-edukativni centar
  • Cenovnik
  • Kontakt
  • Početna
  • Didaktički materijali
  • Didaktički materijal za razvoj bilateralne koordinacije

Didaktički materijal za razvoj bilateralne koordinacije

04.06.2018  |  Komentari: 0 | Autor: Centar za edukaciju Prve reči

U našem Edukativnim centru Prve reči  koristimo različita i pažljivo odabrana didaktička sredstva koja podstiču razvoj  kod dece predškolskog i školskog uzrasta. U daljem tekstu ćemo pisati o razvoju bilateralne koordinacije kod dece i predstaviti materijale koje koristimo za razvoj ove veštine.


Bilateralna koordinacija označava sposobnost uskladjenog korišćenja leve i desne strane tela pri izvodjenju neke aktivnosti.


Deca već od 6. meseca počinju da koriste dve strane tela u jednoj aktivnosti .

Postoji više tipova bilateralne koordinacije :

 

  •  Sposobnost da prave isti pokret koristeći obe strane tela ( kada tapšu rukama, pridržavaju flašicu dok piju iz nje)
  •  Sposobnost da prave isti pokret koristeći obe strane tela ali naizmenično, prvo jednu pa drugu stranu ( kada igraju uz muziku, penju se uz stepenice...)
  •  Sposobnost da leva i desna strana tela prave različite pokrete u isto vreme, što se u najvećem broju slučaja i dešava (kada npr. sečemo meso u tanjiru, pridržavamo papir dok pišemo...)

 

Koordinacija tela je sposobnost koja omogućava telu da svrsishodno i kontrolisano vremenski i prostorno organizuje dve ili više obrazaca pokreta u jednu celinu radi postizanja specifičnog kretanja tj. pokreta. Tako da je koordinacija pokreta bitna od samog motoričkog planiranja, preko realizacije pokreta i to od najjednostavnijih pa do najsloženijih radnji.


Kako prepoznati decu sa slabije razvijenom bilateralnom koordinacijom ?


Kada dete ima teškoće u izvodjenju odredjenih aktivnosti grube motorike kao što su npr. hvatanje lopte sa dve ručice, moguće je da ima problem s bilateralnom koordinacijom.

 

- može se primetiti nespretnost  pri obavljanju svakodnevnih aktivnosti

- nemogućnost  vezivanja pertli

- kada treba da namažu pastu za zube na četkicu

- ne mogu da se zakopčaju i otkopčaju 

- ispoljiće problem pri pisanju i korišćenju olovke

- kada treba nešto da naprave od plastelina ili drugog materijala

- pritiskanje dugmića na svakakvim aparatima je otežano

- slabi rezultati u sportskim aktivnostima

- potrebna im je pomoć pri penjanju na tobogan, stepenice....

 

Razvojem ovih veština pomažemo detetu da bude samostalnije u svakodnevnim aktivnosima. Dete koje može samo da izvrši zadatak ili izvede neku aktivnost uspešno će biti zadovoljnije i srećnije a samim tim i spremno za učenje novih znanja i veština.


Deca sa oštećenom bilateralnom koordinacijom će koristiti samo jednu ruku pri izvodjenju svakodnevnih aktivnosti  Ili će pak koristiti obe ruke simetrično kada to nije potrebno.

 

Bilateralna koordinacija podrazumeva korišćenje obe hemisfere mozga istovremeno. U našem edukativnom centru koristimo didaktičke materijale koji podstiču razvoj ove veštine a samim tim poboljšavamo i razvoj motorike koja je usko povezana sa razvojem govora.

 

Materijale koje koristimo su table za bilateralnu koordinaciju.

 

Zadatak je da deca paralelno čepiće (vodjice) provlače kroz udubjenja. Deca mogu da menjaju brzinu kojom to rade, da idu od spolja ka unutra i obrnuto, da se takmiče medjusobno...
Igra stimulse finu motoriku, pažnju, koncentraciju, koordinaciju oko –ruka...
                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                   

 

 

 

 

 

Ovaj didaktički materijal proizvodi  Linith tesign d.o.o.
Njihove materijale možete pogledati na www.linit-design.com

Post nije sponzorisan, igračka je kupljena .

Sviđa ti se? Podeli sa prijateljima.

Povezani blog postovi

Imitacija - sposobnost ranog učenja
01.07.2019

Imitacija - sposobnost ranog učenja

Od najranijeg uzrasta imitacija je put kojim dete uči od drugih stoga je neizostavan oblik socio-emocionalnog i kognitivnog razvoja deteta. U ovom tekstu …
Pišemo prstima umesto olovkom
20.06.2018

Pišemo prstima umesto olovkom

Učenje slova i brojeva i načina na koji se oni pišu ne podrazumeva uvek papir i olovku. Predstavljamo vam didaktičku igračku koja nam omogućava da se …
Vežbe za pravilan izgovor glasova Č i Dž
29.05.2019

Vežbe za pravilan izgovor glasova Č i Dž

Dislalija ili nepravilan izgovor glasova je najčešći govorni poremećaj kod dece. Među glasovima koji predškolcima zadaje najviše muke je svakako glas Č i …
Pesmice za razvoj govora
04.02.2019

Pesmice za razvoj govora

Dok pevamo svojoj deci i učimo ih prve stihove utičemo na razvoj njihovih komunikativnih sposobnosti. I upravo se ovakav način obraćanja deci, spontan i p…
Porodične rutine - prilika za usvajanje novih znanja
30.01.2019

Porodične rutine - prilika za usvajanje novih znanja

Ljudi su još od davnina ukazivali na važnost ponavljanja u procesu učenja. Porodične rutine se upravo mogu iskoristiti u procesu učenja i razvijanja mnogo…

Blog

  • Sve kategorije
  • Didaktički materijali
  • Reč stručnjaka
  • Saveti logopeda
Pronađite nas na mapi 

logo

Mi smo privatni logopedsko-edukativni centar sa sedištem u Batajnici. Osnivač logopedskog centra je diplomirani defektolog-logoped Marija Ranisav.

SAZNAJ VISE
KORISNI LINKOVI
  • ŠTA I KAKO RADIMO
  • GOVORNO JEZIČKI POREMEĆAJI
  • NORME UREDNOG RAZVOJA
  • CENOVNIK
  • DEMETRA
  • CENTAR ZA DEČIJU PSIHOLOGIJU
INFORMACIJE
  • O NAMA
  • GALERIJA
  • BLOG
  • KONTAKT
KONTAKTIRAJTE NAS
Milice Rakić 52, Batajnica - Zemun, Beograd
+381 63 430037
kontakt@prvereci.rs

© 2018 PRVE REČI. All Rights Reserved. 

Power by: *nbgteam.com

viberViber
phonePozovite nas